Coaching
SÅ‚oÅ„ce nie rozróżnia miÄ™dzy dobrymi, ani zÅ‚ymi. SÅ‚oÅ„ce ogrzewa wszystkich po równo.
Kto znajduje siebie samego jest jak słońce.
przysłowie japońskie
Celem coachingu jest wspieranie klienta w drodze do celu, który sam wyznacza. Efekty coachingu przejawiajÄ… siÄ™ w poprawie życia, relacji, a także wyników w biznesie. Rezultatem wspóÅ‚pracy
z coachem jest rzeczywista i mierzalna poprawa
w obszarach wybranych przez klienta.
​
Definicja coachingu wedÅ‚ug International Coach Federation (ICF) okreÅ›la coaching jako partnerskÄ… relacjÄ™, podczas której coach wspiera klienta w jak najlepszym wykorzystaniu jego potencjaÅ‚u na drodze do osiÄ…gniÄ™cia zamierzonych rezultatów.
Definicja coachingu jest wielowymiarowa. Dla coacha jest procesem asystowania klientowi (coachee) w osiÄ…gniÄ™ciu wyÅ‚onionego celu. Coaching to pomoc w uÅ›wiadamianiu coachee, że ma wybór i to on wybiera kierunek swojej podróży.
Dla klienta, wystÄ™pujÄ…cego w roli coachee, coaching to pokonywanie barier i ograniczeÅ„. Budowanie wÅ‚asnej wizji i podążanie za niÄ…, realizujÄ…c drogÄ™ najlepszÄ… z możliwych. Dobry coach towarzyszy klientowi w tej podróży, trochÄ™ z boku, lekko z tyÅ‚u, ale nigdy przed nim… wtedy, gdy jest na rozdrożu, gdy wybiera kierunek, gdy już wie, że potrzebuje wsparcia, aby skutecznie dążyć do celu.
​
Coaching to relacja. Coaching to proces, który rozwija i uwydatni mocne strony. Coaching to droga na szczyt, w której ważne jest Å›wiadome pokonywanie przerażenia i barier, gdy widzisz swojÄ… górÄ™.
Coaching – co to jest i dla kogo?
Kiedy korzystać z coachingu?
Jaka jest efektywność coachingu online?
Czy inwestycja w coaching jest opłacalna?
Jaka jest pewność, że coaching działa?
Jakie korzyści niesie coaching indywidualny?
Jakie sÄ… gÅ‚ówne korzyÅ›ci z coachingu biznesowego?
Coaching i mentoring językowy
Równowaga
Odnalezienie równowagi wewnÄ™trznej bazujÄ…cej na wartoÅ›ciach i tożsamoÅ›ci klienta.
Skuteczność
WiÄ™ksza skuteczność osobista, bÄ™dÄ…ca wynikiem umiejÄ™tnego wyznaczania celów, weryfikacji ich zgodnoÅ›ci z samym sobÄ…,
a także wyznaczenie dróg
i sposobów ich osiÄ…gniÄ™cia.
Motywacja
Silniejsza motywacja do działania, będąca efektem większej pewności siebie
i wzmocnionego poczucia własnej wartości.
​Pozytywny wpÅ‚yw coachingu zostaÅ‚ zmierzony, co zostaÅ‚o potwierdzone badaniami przeprowadzonymi w 2009 roku przez PricewaterhouseCoopers na zlecenie ICF (International Coach Federation). W badaniu wzięło udziaÅ‚ 2165 osób korzystajÄ…cych z coachingu w 64 krajach, które wskazaÅ‚y na pozytywny efekt coachingu w nastÄ™pujÄ…cych obszarach:
-
pewność siebie i poczucie wÅ‚asnej wartoÅ›ci – 80%
-
relacje i zwiÄ…zki – 73%
-
kompetencje komunikacyjne – 72%
-
kompetencje interpersonalne – 71%
-
efektywność w pracy – 70%
-
równowaga pomiÄ™dzy życiem zawodowym i osobistym – 67%
-
zdrowie i dobre samopoczucie – 63%
-
rozwój kariery i nowe możliwoÅ›ci zawodowe – 62%
-
organizacja życia osobistego – 61%
-
zarzÄ…dzanie firmÄ… – 61%
-
zarzÄ…dzanie w czasie – 57%
-
efektywność zespoÅ‚ów – 51%
Skuteczność coachingu zostaÅ‚a wskazana, jako podstawa do ponownego skorzystania z coachingu przez 96% klientów coachingu.
​
ŹródÅ‚o: badanie wykonane przez PricewaterhouseCoopers na zlecenie International Coach Federation, ICF Global Coaching Client Study Executive Summary, 2009